lördag 23 oktober 2010

Talons and Tea Leaves

Lördag. Det är min bakdag. Eftersom jag är gluten- och laktos allergiker så bakar jag mitt eget bröd, den här gången blev det ett wannabe Rågbröd. Riktigt gott, speciellt med smarrig ost till.

Efter baket gick syster och jag och fikade i höstiga Sigtuna. Svart kaffe i söta koppar.
Syster håller på att sticka en halsduk. Hon är så flitig, jag lovar att hon lätt har stickat två meter bara idag! Nästan i alla fall. Söta Erika kom och fyllde på kaffekannan och vi satt och njöt av alla vackra färger runt omkring oss, skrattade åt dumma pojkar och delade med oss av varandras drömmar. En vanlig lördag med andra ord.

Efteråt åkte vi och handlade med mamma, sedan lagade Fia och mamma en fantastisk middag medan jag putsade åtta par skor och sprejade dem för att de ska klara av en fuktig och slaskig höst.
Middagen var så mumsigt god; lax i ugn med pestoröra och en sallad med bönor, rödbetor, tomat och morötter.
Efter middagen tittade vi på "Nine", en musikal fullproppad av vackra dansande kvinnor och blinkande lösögonfransar. Härlig film att ligga och jäsa till efter massor med mat!

Just nu ligger jag och lyssnar på en Harry Potter Audiobook och drömmer mig bort lite grann, in i min fantasivärld. Där trivs jag allra bäst.

3 kommentarer:

  1. mäh. asså jag vill ju inte ha en blogg med dig om du bloggar assatsigt och fint i en annan blogg ju!

    SvaraRadera
  2. aah, naa savner jeg min pene lillesoster, mammas hjemmebakte brod, og sanne lordager sammen.

    SvaraRadera
  3. Det är så härligt med mystraditioner med familjen, inte sant? :) När ska du få träffa din familj igen?

    SvaraRadera