måndag 18 oktober 2010

Över och under alla himlar förenas vi tillslut

Jag älskar första intryck av saker som ger en bra magkänsla. Att ett nytt jobb med nya människor kan ge en någonting så härligt som glada framtidstankar och kraft att ta sig genom ännu en kall och oförutsägbar höst är ingenting annat än en varm hand att hålla i under ett stort paraply medan regnet öser ner dansade mot det.

Efter en bra första dag träffade jag min änglavakt och bästa vän för att dricka kaffe. Vi pratade om änglar, vänner och öden medan natthimlen var vårt sällskap. Hon pratade in ett fint meddelande till alla er som vill ringa mig men inte kan nå mig och försökte övertala mig om att följa med på läskig filmkväll på fredag. Jag nekade. Har tillräckligt mycket obehagligheter på min livstråd för att vilja spendera en kväll med blodiga händer, mörka gångar och skrämmande vålnader. Nej. Skräckfilmkväll får de ha själva.

Nu har jag tänt ljus i mitt rum, lyssnar på grekiska gudar och hjältar medan jag fylls av lugn och en längtan efter drömmarnas land.
Jag är på väg dit nu. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar