torsdag 4 november 2010

-"Vad är väl en bal på slottet?"

Jag kan börja min dagnotering med att berätta att jag har vaknat minst åtta gånger inatt, ibland trott att jag har försovit mig, ibland trott att huset höll på att blåsa iväg pga den stormiga nattvinden, och ibland ryckt till av obehagliga drömmar. Så ni kan tänka er hur det var att vakna av väckerklockan i morse, oj vad jag suckade. Trött på att inte vara utvilad, trött på att höra harpljudet som väcker mig varje morgon och trött på att inte ha ork att resa sig upp ur sängen.

På jobbet var det segt, men efter att ha tjatat till sig jobb så hade jag i alla fall någonting att fixa med, och tro det eller ej, jag har blivit ett mästare på Illustrator, Adobe Flash och Photoshop under den här veckan.

Jag fick tag på biljetter till Harry Potter förpremiären! Så visst har jag varit en nöjd tjej idag. Absolut.
Sen träffade jag min underbara Matilda och drack lite kaffe innan jag begav mig hemåt mot min lilla stuga.
Väl hemma sprang jag på Jans dotter Maria och vi gick ut med deras hund Bella. Sedan drack vi lite kanelte medan jag visade mina skisser och lite foton. Vi snackade om killar, hur det är att vara 15 år och springa på söder (oj vad cool man tyckte man var!) och om deppiga killar som spelar sönder sina fingrar på gitarren när de blir dumpade. En så mysig torsdagskväll så!

Lyssnar på "Harry Potter and the Order of the Phoenix" medan mina ljus håller mig sällskap med deras dansande lågor på väggarna runt omkring mig. Jag peppar för vårt Harry Potter marathon vi ska ha på lördag hemma hos mig. Massor med nördiga flickor och en massa magi. Det kan inte bli bättre!
 
Godnatt vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar